"Genom dina ögon” av Stephenie Meyer

 

s. 25 Skitbok

s. 89 Skitbok

s. 300 Men herregud

s. 400 Nu börjar det likna något! Tråkigt att det sker i den sista femtedelen av boken. Nu blir den äntligen så pass spännande att det bär mig emot att lägga ner den för kvällen.

Jag var en stor anhängare av Twilightserien vilket var anledningen till att jag köpte den här boken av samma författare. Plotten är att jorden har tagits över av varelser som kallas själar (av sina egna) och parasiter (av människorna). Människorna fångas och blir inplanterade av själar som tar över deras kroppar. Bokens huvudperson heter Melanie och hon tas i besittning av en själ som heter Vandraren. Till skillnad från vanligt förfarande lyckas Vandraren inte ta över hennes kropp och sinne helt och hållet vilket leder till att de samsas om samma kropp. Fantastiskt. De letar tillsammans upp en grupp överlevande människor, däribland Melanies bror och pojkvän. Trubbel uppstår såklart.

Liksom Edward i Twilightserien är Vandraren en altruistisk historia. När halva boken var läst kräktes jag på Vandrarens jevvla attityd. “Nej skada inte Jamie – ooo det är mycket bättre att jag dör!”. Bildligt talat himlade jag med ögonen varannan sida. Hon tuffar till sig lite längre fram i boken och blir mer uthärdlig.

Så vad tycker jag om den här soppan? Hade önskat att den var mer engagerande från start. Konceptet var lite udda och lite… tramsigt kanske. Skulle jag rekommendera den? Ja, men inte med ett “OO du måste läsa den!”

 

Betyg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0