"Paradisoffer" av Kristina Ohlsson

Ett plan lyfter mot USA och ett hotbrev hittas på toaletten. Kraven i hotbrevet är orimliga - likaså tidsfristen. There you go, boken sammanfattad i två meningar. Peder har blivit lite koko efter förra boken, Fredrika har börjat på justitiedepartementet och Alex... jobbar fortfarande inom polisen. Jag gillar ju Ohlsson men den här boken var inte direkt en omläsare. Vilket tjöööt! Händelseutvecklingen är initialt ganska tillfredsställande men sedan står boken och trampar vatten resten av tiden. Samma sak händer i hundratals sidor.
 
.


Kommentarer
emelie

Jag tycker inte alls den var bra. Lite spännande i slutet. Men åh vad tråkigt med terror och så vidare...snark. Nej, hade detta varit den första boken jag läst av henne hade jag aldrig läst de andra. 1 hummer kan den få. För den goda sakens skull.
Jag skummade mer eller mindre igenom den.

2012-10-11 @ 08:26:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0