El Dadel

Träffade mina fd kollegor S och C på afterwork idag. Man tjänar inte stora kulor som ssk och i denna vår julmånad var det inte tid att lägga (ytterligare) pengar på mat ute:

(slug servitris) - Något att dricka?
(lättlurad konsument) - En stor cola med is tack.

Beställde till detta två tapas (tre dadlar med bacon och torra kycklingbitar i röd sås).

Titta noga nu:



Såg ni? Titta igen:






Jag frågade servitrisen om detta verkligen stämde. Iof blev jag förvånad när hon serverade ett glas på 0,4 l och sa "vi har inga stora glas kvar så du får ett till sen." Och det fick jag.

Jag beställde en stor cola på en tapasrestaurang och fick 0,8 l för 64 spänn. Det är inget konstigt med det.
Bor vi i USA förresten?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men vi fick ju betala för utsikten, de läggar alltid på extra på de borden vid fönstren, men det var det värt! Nästa gång är det lika bra att du satssar på öl eller vin! Osten som de försökte blåsa C på var väl inte heller så bra! den skulle du fotat

2011-12-03 @ 20:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0