Jag borde anat

redan när jag satte mig bredvid mannen på spårvagnen. Han hade liksom benen uppkrullade mot stolsryggen framför och onormalt gles och spretig mustasch.

Jag (försöker koncentrera mig på Supernytt-appen i mobilen)
Han: Är den bra den där? (mobilen)
Jag: Nä. Faktiskt inte. Jag tyckte bättre om min gamla mobil.
Han: Jag har en Nokia HÄHÄHÄHÄ. Jag har inte råd med en ny jag har precis köpt en bil.
Jag: jaha
Han: Ja, jag kör upp i morgon. Jag har redan MC-körkort.
Jag: Jahaja. Då kanske du slipper göra om teoriprovet i alla fall?
Han: Jag fick 80 rätt av 80 på provet. Alltså alla rätt. De tycker nog inte jag behöver göra om det HÄHÄHÄHÄ
Jag: Jaha
Han: Snart ska jag upp och jobba på oljeriggen i Norge. Efter tio år får man full pension, alltså 48 000 ut i månaden HÄHÄHÄHÄ
Jag: Ojdå. Är det för att det är ett slitsamt arbete?
Han: Ja och farligt. Fan, nu ska jag sitta uppe hela natten på pokerturnering.
Jag: Jaha? Är du duktig då?
Han: Nja, jag blev trea en gång på ett mästerskap med tiotusen deltagare. Det var inte så bra.
Jag: Trea av tio tusen? Nej det låter inge bra he he..
Han: Jag hade inga bra kort.
...
Han: Snart när jag är pensionerad åker jag över till USA och jobbar, mycket bättre betalt HÄHÄHÄHÄ.. Sen måste jag umgås med mina fyra barn också.
Jag: Jaha
Han: Vad jobbar du med?
Jag (lyser upp): Jag är sjuksköterska!
Han: Åh fy fan vad tråkigt! OCH underbetalt!
Jag: Underbetalt ja. Tråkigt nej.
Han: Fan vad tråkigt. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Magdalena Lindberg

Obetalbart! Helt underbart!

2012-01-12 @ 09:54:52
Postat av: emelie

Haha, härlig snubbe. Man trodde ju att han var typ 16, tills man läste om barnen....

2012-01-13 @ 09:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0