"Radhusdisco" av Morgan Larsson

En kompis till mig tipsade om den här boken skriven av Morgan Larsson, en röst jag är mycket välbekant med från P3s eter. Jag anar att den är självbiografisk om hans uppväxt i Trollhättan. Från lågstadiet och upp till gymnasiet får man följa huvudpersonen Morris i hans väg emot vuxenlivet. Ingående beskrivs vardagens vedermödor, som t ex när alla tjejer i klassen ringer på hans dörr samtidigt för att fråga vem han egentligen vill vara i hop med av dem eller när när hans kompisar lyckats låna en VIDEO - något man hört ryktas om skall finnas men aldrig sett i verkligheten.
Boken är full av igenkänningskomik och trovärdigt skriven. En sån man inte riktigt vill ska ta slut.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0