"Du gamla du fria" av Liza Marklund

Du gamla, du fria (inbunden)
 
Annika Bengtzon och Thomas är återförenade. Inte särskilt lyckliga dock. Thomas vänstrar så fort han får chansen. Ett par år har gått sedan föregående bok och familjen har hunnit bo i Washington där Annika varit utlandskorre. Nu är de tillbaka i Sverige och Annika är fortsatt anställd på Kvällspressen. Thomas arbetar för utrikesdepartementet och blir kidnappad under en konferensresa i Nairobi. Boken kommer att handla om denna kidnappning. Thomas upplevelser och Annikas där hon tillsammans med Thomas chef försöker blidka kidnapparna från lägenheten i Stockholm. En tämligen ointressant parallellstory utspelas samtidigt om ett antal kvinnomord runtom Stockholm. Jag förstår inte alls varför detta inkluderats i boken, huvudhistorien är tillräckligt intressant och bärande. Jag har läst alla böcker i Annika Bengtzon-serien. Inte för att de är fenomenalt bra - men heller inte särskilt dåliga. Så den här blir väl ytterligare en i mängden. Däremot Gömda, den skall ni läsa mina vänner!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0