“Östermalmsmorden” av Lars Bill Lundholm

 

Christine Haldemar Spegel, en tjugo-någonting överklassflicka på Östermalm, hittas brutalt ihjälhuggen i sin lägenhet. Undersökningen leds av kommissarie Axel Hake, en målmedveten man som inte drar sig för att bli våldsam. Till sin hjälp har han en dansant tjockis och en trög sportfåne. Historien tillkännager en rad säregna karaktärer som på ett eller annat sätt har motiv till mordet. Jag blir mer och mer nyfiken ju mer jag läser och tänker gång på gång “nä vad uppenbart, trist om det är han!”. Men när slutet på boken kom blev jag överraskad. Boken gav mersmak, jag har verkligen förkärlek för deckare och har nu beställt två andra böcker i serien: “Södermalmsmorden” och “Kungsholmsmorden”.

 

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0