Flex

Alldeles, alldeles för tidigt ringde väckarklockan. 07:25. PÅ EN LEDIG DAG!! "Det är orimligt.", tänkte jag och var arg över att inte ha korrigerat tiden hos sjukgymnasten. Planen var att jag, efter att ha sjukgymnastiserat, skulle gå ut och äta lunch. I mitt nyvakna tillstånd kom jag dock på att man inte kan äta lunch klockan tio. Vilket klockan skulle vara när jag var klar. Dessutom var jag fortfarande trött och beslöt att jag skulle ta bilen till stan och sedan lägga mig igen och sova vidare när jag kom hem.
Kom till sjukgymnasten som hade fyra patienter samtidigt. Patientsekretess var inget hon nämnvärt värdesatte och jag stängde själv dörren när jag skulle dra ner byxorna och hon skulle klämma på knäna. En del träningsövningar senare åkte jag hem och la mig i ytterligare två timmar. Efter detta följde en ganska nice dag. Jag lyssnade på Christer i P3 samtidigt som jag röjde ur hela garderoben. Har tappat tio kilo i vikt senaste året och kunde således avyttra en del plagg - som likaledes till stor del var gamla och formlösa. Skall försöka sälja några av de mindre formlösa på Tradera men får känslan av att det kommer vara mer jobb än cash.

Gjorde en fruktansvärt äcklig fruktsallad (skiljeväggarna i apelsinen var stenhårda och jag mådde på riktigt illa när jag drog loss fruktköttet) som jag tvingade i mig. Frukt är verkligen inte gott, yärk. Så blev det helt plötsligt ganska bråttom till Flexpasset jag bokat på Friskis. Har aldrig tränat Flex förr men kommer nog fortsätta med det. Jag är väldigt ovig och stram i musklerna vilket bl a var en av orsakerna till knäproblemen. Det här tänjde ut mig som en seg kola och är säkert inte fel.

Nu har jag käkat spenatsoppa, duschat och skall snart sticka till jobbet för nattpass. Hoppas natten blir lugn. Och att F äter upp resterande fruktsallad i kylen.

Kommentarer
Postat av: Biff

Fruktsallad you say...

Nån annan gång!

2011-11-10 @ 22:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0