Blame Canada

Jag visste att den inte skulle gå genom besiktningen förra fredagen. Jag hade också ställt in mig på att det, som valigt, skulle kosta en slant att återställa den till normaltillstånd (= haltande men lagligt). Att bilreparatören, när F konsulterade idag, föreslog skrotning som tänkbart alternativ var jag inte inställd på. Franska biljävel!

Något som kallas länkarmslagring måste fixas på båda sidor i bak. Besiktningsmannen gav sken av att detta skulle bli den billigare av de TRE åtgärderna som skulle till för att göra bilen lagligt farbar. Då hade han inte räknat med att det var en Peugeot! Tydligen måste hela armskiten bytas och enda rimliga möjligheten att göra detta till ett pris som en lärare och sjuksköterska kanska klarar av ekonomiskt, är att leta begagnad utbytesdel på nätet. Oavsett hur reparationerna (skulle vi välja att göra dem) utförs lär det inte gå under 9000. Därmed har bilen smakat mer än den kostat på det sätt att reparationerna kommit upp i inköpspris. Nej, kanske inte riktigt - POÄNGEN ÄR ATT JAG ÄR ARG!

Förlåt kära Guldpil, vi har haft fina tider och det är inte ditt fel att du har en blank yta och ett skrotigt inre. Det är FRANKRIKES!

Kommentarer
Postat av: Smugglosmurf

Och så, i förlängningen, givetvis Ronnie Mjömans fel. Fransklärare som han är.

2012-02-24 @ 23:30:01
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: jimmie centimes

Kattis.

Fantastiskt med fransk bil.

Visste inte att du hade en. Blir glad i hjärtat vid tanken. Jag kommer till din by den 7e mars och blir där fram till den 9e tror jag. Vill hemskt gärna träffa dig, men jag har varken ditt telefonnummer eller mejl. Kan du inte mejla mig. Och ge mig ditt telefonnummer. Jag kommer till Göteborg för att spela en föreställning, det skulle vara sjukt kul om du kom. Föreställningen heter Amazonas och vi spelar här http://cinnoberteater.com/index.htm

2012-02-25 @ 18:19:53
URL: http://www.prospekt11.se
Postat av: Bambi

Kæraste arga Katt



Jag førstår din frustration och ser hur ditt hat har uppstått. Æven jag kan dela din riktade ondska mot fransmænnen, ignoranta ost och baguett ælskare, bah! Fast de gør ju gott vin, vilket stæller mig mycket tvetydigt till din sak. Uppenbarligen skall de bara hålla på med primæær utveckling av mat och inte med teknik. Hoppas det inte blir R.I.P guldpilen :(

2012-02-27 @ 08:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0