Nässprayavvänjning dag 5

Ropade hej liite tidigt förra inlägget. Klockan var halv sju på kvällen och natten som följde därefter var lika bedrövlig som den första. Kändes som noll sömn. Dock, i enlighet med denna varannandagsprincip, var natten till i dag alldeles ok. Dagtid har det varit helt ok sedan dag ett - konstigt nog! Betapred gör verkligen underverk. Får dessutom mer energi och jäklaranamma. Träningen har också fått mer fart, liksom cyklingen. Positiva bieffekter. Försöker tänka bort alla biverkningar som ligger på lur - t ex blir jag rodnad om kinder och på bröstet. Nåväl, bara 2 dagar kvar med sex tabletter sen är saken finito.

Igår var F och jag rastlösa på kvällen och cyklade till en restaurang i Linnéstan, Peppar & Salt. Vi hade 2 för 1 där och tur var väl det för maten smakade inte alls. Därefter tog vi en varm kaffedrink på Vinopasta och sen bar det av till kompisar för att titta på dötradig fotboll. Gjorde dock en intressant upptäckt. Erik Hamrén = Philip Zandén.

 =

Kommentarer
Postat av: Kikki

Lider med dig. För ett ental år sedan gick jag igenom samma superavvänjning. numera får jag köra en miniavvänjnung efter varje förkylning där jag måste använda nässpray. Drygt! Men det går lite lättare för varje gång även om paniken infinner sig när mina 10 (tillåtna) dagar med nässpray tar slut. Pinsamt nor börjar jag varje gång fundera på hur jag ska kunna 'lura systemet' dvs räcker det med en dags uppehåll för att kunna påbörja en ny 10dagars tur? Suck. Varje dag en kamp men, kampen blir dock mesigare och mindre ångestfylld för varje förkylningsperiod som tvingar mig använda min nemesis igen.

Good luck!

2012-06-23 @ 09:31:32
URL: http://theantigonish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0