Senaste nytt

Jag tror jag skyller på metrobloggen om att mitt bloggskrivarintresse sjunkit så drastiskt. Jag tappar liksom orden och inspirationen bara genom hela den förbannade inloggningsprocessen på den här sidan.
Helgen som gick var riktigt god. Inte minst för att jag äntligen kom igång med det jag tänkt ett par veckor nu - att sy! Jag tjusas av tanken att kunna producera egna kläder bara sådär "för att jag känner för det". Som oftast när jag upptäcker ett nytt intresse går jag in med 150% på ett tämligen osunt sätt, samma sätt som får mina bästa vän E att säga "nämen KATTIS!". Jag börjar omedelbart söka information och ladda ner, titta på instruktionsvideos och gärna handla hem ett tjog tyger innan jag ens är särskilt säker på att sömnad var en bra idé. (Jag har här pärlandet i alltför färskt minne. Det står en stor mängd pärlor och tillhörande prylar och bara dammar i hop i en, för ändamålet köpt, multilåda från Clabben.) För tillfället funderar jag på om inte en tvillingnål till symaskinen vore en oerhört käck idé. Jag vill sy kantband! Nåja, motivationen är det inget fel på och den är ju faktiskt ganska viktig.
 
Stay tuned, säger jag bara, för snart kommer.... i alla fall något jag har sytt!

Kommentarer
Postat av: Emelie L

jaja du har ju iaf nån typ av självinsikt..

2012-10-31 @ 23:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0