Symaskinsmonstret

Jag HATAR att sy. Eller nä, jag gillar tanken och fantasierna om att producera egna kläder. Men verkligheten? Symaskinen arbetar emot mig!! Hittade en trevlig beskrivning på hur man kan sy sin egen mössa. Jag gillar mössor. I dag åkte vi till Göksäter och köpte tyg.
Kom igång rätt bra: mätte, ritade upp mönstret, satte i nålar och klippte. Sen kom själva symaskinsmomentet. SOM GICK ÅT HELVETE! Vis av erfarenhet offrade jag en ovidkommande tygbit - som blev totalt upptuggad. Den SÖGS ner i maskinen och fick slitas upp med våld - som vore maskinen ett utsvultet odjur som levde på tyg. Spottande och fräsande försökte jag gång på gång, felsökte, läste i manualen och uppbringade allt tålamod som alls finns att uppbringa när det kommer till handarbete. Förgäves. Nu väntar jag på att någon kan komma galopperande på en vit springare och hjälpa mig överlista den onda maskinen. Fast först ska jag gå på bio med F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0