"Fifty shades of Grey" av E L James

 
Jag var ganska säker på att jag inte skulle tycka om den här boken. Jag hade fel - jag hatade den. I alla fall första halvan. Allt så oerhört klichéartat. Mannen - ung, oerhört snygg och framgångsrik. Kvinnan ett osäkert våp. Jadajada. Sexscenerna avlöste- och överträffade varandra. Så småningom fördjupades dock handlingen, kvinnan fick skinn på näsan och boken en djupare känslomässig dimension. Det blev en bok om kärlek i stället. Hade det varit det från början i stället för att sälja på sex hade den varit bättre. Detta kan gott jämföras med "Grottbjörnens folk"-serien. Jag har läst serien utom de nyligen utgivna följaren och tillslut bläddrade jag förbi alla sexscener som bara pausade handlingen - som jag verkligen fann fängslande.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0