“Adolf Hitler” av Bengt Liljegren

 

Det här tog tid. Boken är uppbyggd som en biografi över Hitlers liv med en himla massa källhänvisningar. Eftersom den strävar efter att vara så riktig som möjligt och skildra hans liv som det var innebär det att den inte spexar till det i onödan. Vilket blir tjatigt. Att faktan inte säkert stämmer och att olika källor anger olika är också irriterande. Eftersom jag drog mig för att läsa den tog det tid att komma framåt och när jag nådde sida 125 beslöt jag att inte fortsätta. Han hann inte ens komma till makten. Inte min typ av bok helt enkelt!

 

Betyg:

?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0