“Södermalmsmorden” av Lars Bill Lundholm

 

Upplägget ganska likt från förra boken. Kommissarie Hake har problem med sin hustru (som är egensinnig och egoistisk, dumpa henne säger jag), det hittas först ett, sedan två mord. Hans granne och vän museiintendenten anar fuffens med Rembrandtmålningar och hans syster Julia fifflar med vackra män. Det är som om han använder exakt samma mall fast med annat innehåll. Lite svagt tycker jag – en duktig författare skall väl kunna skapa något nytt? Plotten är dock engagerande och slutet överraskande. Så jag gillade den ändån

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattiskorvapa.blogg.se/bok

Åsikter och halvdana recensioner av böcker jag läst.

RSS 2.0